עוד

  1. בית הלל - בואו להכיר
  2. מי אנחנו
  3. הורדת חוברות
  4. רבני בית הלל
  5. בתקשורת
  6. לתמיכה בבית הלל

חיפוש

חפש

פייסבוק

ראשי בית הלל נפגשו עם הרב אבינר

במסגרת מפגשי "אלו ואלו" שמקיים ארגון בית הלל, למפגש עם תלמידי חכמים שאינם חברים בבית הלל, נפגשו ראשי הארגון ביום שני, י"ח בטבת, עם הרב אבינר בביתו בבית אל.
(בית הלל)

את רבני בית הלל ייצגו הרב מאיר נהוראי, הרב יוני רוזנצוייג והרב צבי קורן.

יחד עם הרב אבינר השתתף בפגישה הרב אריק אוריה, ר"מ בישיבת עטרת כהנים.

הרב אבינר קיבל את רבני בית הלל בלבביות בביתו.

הרב מאיר פתח והסביר את הרקע להקמת בית הלל, ואת המטרות של הארגון.

הרב אבינר אמר שהוא לא שייך לארגונים, ולא מתייחס לארגונים - לא תומך ולא מחרים, אלא דן בכל דבר לגופו. על כל דבר שאנחנו נאמר הרב אבינר יגיד אם הוא מסכים או לא מסכים, או מסכים עם חלק אחד ולא מסכים עם חלק אחר ; ולא יתייחס לזה התייחסות ארגונית.

הרב הזכיר את התשובה שלו שפורסמה בשו"ת סמס שבה התייחס לבית הלל [תקציר התשובה: הוא נשאל על "רבני" בית הלל ; והשיב שהם לא סתם "רבנים", אלא רבנים תלמידי חכמים ונדון בדבריהם לגופם].

רבני בית הלל הקשו על הרב אבינר, ואמרו שחלק מדבריו מעוררים לעתים תגובות קשות בציבור, ומרחיקות במקום לקרב לתורה.

הרב הסביר שהמבחן של דבר הנשמע או דבר שלא נשמע איננו נמדד בצורה מיידית, מה שלא נשמע היום, אלא לאורך זמן, והוא סבור שלאורך זמן דבריו נשמעים.

רבני בית הלל הקשו גם בנושא פרטים בכללי הצניעות שפרסם הרב אבינר [צבעים וסוגים של בגדים]. הרב הסביר שהוא התכוון באופן כללי לכל דבר שמושך תשומת לב. 

רבני בית הלל השיבו, שאי אפשר לומר כללי צניעות מפורטים כאלה ולהציג אותם כהלכה, בלי להראות את מקורותיהם. הרב אמר שכולם מבוססים על מקורות, אך בפרסום בעמוד אחד אי אפשר להביא את המקורות, וכל המקורות נמצאים בספר בן מאות עמודים שהוא כתב בנושא זה. הוא בהחלט רואה בדבריו הלכה (ולא הנחיה אישית שלו לשומעיו(.

הרב אבינר סיפר שהוא מפרסם כללי צניעות כאלה פעם בשלוש שנים באופן קבוע.

רבני בית הלל שאלו את הרב, על תשובות בשו"ת סמס שמעוררות אנטגוניזם בחלקים של הציבור, כאשר המתודה של שו"ת סמס לא מאפשרת להסביר את הדברים כדבעי. הרבנים התייחסו לפסק בעניין ברכת "ברוך דיין האמת" על לידת תינוק עם תסמונת דאון, כאשר ברור שבציבור ברכה זו מתקשרת רק למוות ואבלות, ללא מודעות להקשר יותר רחב של הברכה על דברים רעים באופן כללי.

הרב אבינר הסביר שהציבור לא קורא תשובות ארוכות, וכן קורא את שו"ת ה-סמס ; לדבריו שו"ת זה מעורר דיון, וזו מעלתו.

הרב אריק אוריה העלה נקודה שמבדילה בין בתי המדרש אותם מייצגים רבני בית הלל, לבין עטרת כהנים (ובתי מדרש אחרים), והיא שאצלם הרב קוק הוא (כדברי הרב אוריה) "מעבר הכרחי", דהיינו: הרב קוק הוא סמכות מוחלטת, נשיא הדור שאין לזוז מדבריו ומדרכו ; מה שאינו נכון לגבי בית הלל. 

בנקודה זו הסכימו רבני בית הלל, שאכן יש הבדל בין בתי המדרש, למרות חשיבותו הרבה והייחודית של הרב קוק בעיני בית הלל.

לכל אורך הפגישה שררה רוח טובה וידידותית בין כולם.

בסיום הפגישה הביעו רבני בית הלל את התרשמותם מהפשטות החומרית של חדר הלימוד הקטן שממנו יוצאים הדברים הרבים שהרב אבינר מפרסם ופועל, והודו לרב אבינר על האירוח בביתו.

תגובות

כתוב תגובה
  1. הרב אריק אוריאל
    מאיר (2/14/2013)
    ולא אוריה, כפי שצוין בטעות.